Sunday, January 24, 2010

KEHADIRAN ORANG BARU

Tahniah aku ucapkan kepada abang long dan kakak iparku yang telah dikurniakan cahaya matanya lebih kurang seminggu yang lalu. Syukur kepada Allah s.w.t kerana puteri itu selamat dilahirkan dengan sempurananya setelah melalui saat-saatnya yang genting. Tentu perasaan gembira yang teramat sangat bagi mereka berdua.

Tidakku lupa tentu orang yang paling gembira sekali dengan kehadiran orang baru ini ialah ayah dan ummi ku. Tercapai juga hajat mereka untuk menimang cucu. Aku terima e-mail daripada kakakku mengatakan " umi nga baba suko sapa tok tido male dok tunggu kat wad bersalin ".Oleh kerana itu, secara automatiknya ayahku diberi gelaran datuk, bukan daripada raja atau sultan, tapi oleh abang long ku...hehehe.

Aku juga apa kurangnya, kerana inilah anak saudaraku yang nombor wahid. Terasa sedih hati ini kerana tidak dapat berkongsi kegembiraan bersama-sama dengan mereka semua. Gambar yang dikirim melalui e-mail sahajalah yang menjadi pengubat hati ini.

Alangkah beruntungnya bayi ini kerana mempunyai bapa dan mak saudara yang begitu ramai. Tentu tidak akan letih ibunya menjaganya kelak..hahaha.

Aku mendoakan supaya puteri ini bakal menjadi mujahidah Islam akan datang. Mengikuti jejak langkah datuk dan neneknya yang berjuang pada jalan Allah s.w.t dengan ikhlas tanpa mengira lelah...Amin...


0 comments: